tisdag 14 december 2010

Vilken helg....

I Fredags drog vi till Borås...tog sin lilla tid på hala vägar.
På Lördagen fick vi god julmat....tack tack tack ni är så gulliga...allt för jag inte kan vara med och fira jul...hinner inte åka så långt när man knappt är ledig något över jul och nyår...
Sedan blev det glöggparty i Göteborg...klackarna i taket!
Helgen avslutades med lutfisk, och jag fick kyckling....fniss :)

Resan hem var stickig...hi hi jag åkte tillsammans med en gran i bilen....kunde inte låta bli, var lika bra att köpa en...ha ha aldrig har jag väl åkt 20 mil med en gran :)
Tror att försäljarna fick sig ett gott skratt...fälla säten, mäta med måttband...några svordomar....ha ha...ja ja det gick ju vägen i alla fall.
Och nu står den på plats...och det doftar underbart härhemma nu :)










Min "mini vimpelgirlang" som jag sytt.



Knep och knåp...




Gammalt julpyssel, tycker dessa små änglar är så söta.






Nu på morgonen var min mamma här och lämnade sina kransar...ska på lagning...nån liten fågel hade varit och nallat mossa...hi hi.
Om man har problem med detta kan det funka att spraya dem med hårspray.

Ska försöka hinna kolla lite på era fina bloggar med...känner att jag ligger lååångt efter..


Ha en fin fin dag
kramar Nellie


7 kommentarer:

  1. Vilken fin vimpelgirlang du har sytt!:) Kan tänka mig att det blev en del svordomar där med granen men fin är den iaf!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Fin minivimpelgirlang!
    Vår julgran står ute i garaget och väntar. I år får den nog komma in lite tidigare än vad den annars brukar göra.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Måste erkänna att svordommarna var mina, hade väll då lite svårt att förstå varför granen nödvändigtvis behövdes köpas i Borås :) Ja fint blev det ialla fall

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med en för mig ny blogg! :)

    Kram Evelina

    SvaraRadera
  5. Åh, Vilken fin o tät gran, helt i min smak....
    Jag förstår att det luktar jul hos dig nu.....

    Julkramar till dig!
    Therese

    SvaraRadera
  6. Jättefin gran! Vimplarna var jättefina! Blir lite sugen på att göra likadana :)

    SvaraRadera
  7. Vad fin granen är, klart det var värt att köra med den hela vägen!
    Girlangen var bara för söt, ett bra tips om tiden räcker till;-)

    Kram Emma

    SvaraRadera