tisdag 21 december 2010




När det lackar mot jul...

Städa städa...ja det fortsätter idag med...igår var jag snickare...tröttnade på att lådan i köket krånglade, så fram med hammare och spik.
Ja och med det såg jag ju att det behövdes göras i ordning i lådorna med..det tar sin lilla tid...sen var det ju lika bra att ta snickerierna med....ibland önskar jag att jag hade dålig syn så jag slapp att se det ;)

Nu har den stora julduken fått komma fram, och äntligen har jag ett bord som den passar till.
Önskade mig den för flera år sedan i julklapp men har inte haft ett bord som den passar till förrens i år, men nu äntligen har den fått komma fram ur skåpet!





 



Och kan jag få svära lite över granen??  för fy fan vad den barrar... den har haft vatten hela tiden, det var nya snittytor på den när vi satte den i granfoten...varför sån otur!!...ja ja lite barr under fötterna kanske värmer i jul ;)

En timme tog det, men nu är det gjort..änglaspelet fick sig en putsning ialla fall...var ju lite tveksam till en början, men jag är glad att jag gjorde det :)


 




Julgodis har tillverkats idag... lite taktisk och sparat det lite nära jul eftersom det är godisråttor som bor här...hi hi :)
Kanske lägger in lite bilder på hur det blev i morgon.


 

Nu är det dags för lite glögg..mm.
Sen är det dags att spela lite monopol med gubben min....hoppas på vinst!

Ha en fin kväll
kramar Nellie

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha, minns du granen du hade för ett par år sedan som inte hade ett barr kvar på julafton.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Nyårsafton skulle jag skriva....

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni har det! =)
    Synd att granen redan börjat barra.

    Ha en mysig kväll!
    Kram Jenny

    SvaraRadera